Friday, February 8, 2013

Biar hati berbicara~

10.56 pm,

ku pujuk hati beku menulis..
air mata kering kupujuk dengan alunan zikir..
meratapi sebuah kisah pahit duniawi..
apakah pengakhiran riwayat hidupku?

aku kelam dengan cinta manusia..
hanyut dan terasing dari mimbar..
soal jodoh berteka-teki..
ini karma buat aku yang angkuh?

gigil dalam kabus nikmat duniawi..
hanya mampu menyelimuti dengan sejadah cinta-MU..
bawa hati aku yang kian gelap ini..
pada hadis dan as-sunnah..

aku perangkap emosi aku yang liar..
meratapi kehilangan yang kusangka makmumku..
ajar aku redha, redha pada ketentuan-MU..
apakah ada sinar ? atau hanya silau?

ALLAH itu maha perancang..
bersabarlah hati, betenanglah..
pasti ada jawapan pada setiap silangkata..
bawa hatimu pada pencipta..

di sana ada jawapan~



3 comments:

  1. wah...tersentuh jap..hehehe..apa2 pn in shaa ALLAH encik akan ketemui dia 1 ari nanti..antara lambat @cepat...
    yg pasti ia akn dtg....jika bkn di dunia...di atas sana menanti....
    doa itu sebuah kekuatan

    ReplyDelete