Saturday, March 13, 2010

usia


Sudah 3 hari berlalu…. Tanggal 10 mac …..aku sentiasa mengulangi tarikh ini setiap kali aku menyedari bahawa satu hakikat yang memang tak mampu untuk di ubah iaitu usia aku akn bertambah satu putaran masa….dan kini ianya berulang pada saat aku berusia 22 tahun…..ya,allah…aku sujud syukur ke atas mu kerana memberikan aku nafas lagi utk terus berdiri…saat ini, mendongak ke luar jendela…langit gelap dan sedikit hujan melahirkan rasa syahdu ….aku hidup ini utk apa? Impian …..ya,mmg itu yg dicari..dan semua org punya impian…tp adakah aku punya impian? Kadang2 persoalan inilah yg slalu bermain di fikiran seolah menjadi beban yang xmampu utk dijawab….biarkan masa jd penentu..pabila suntikan persoalan ini menerjah ke liang nadiku akan ku putarkan lirik ini sebagai ubat penenang....
(ma..nyian...anakmu ni sudah besar)

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja
                                                                 
Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

 Relakanlah saja ini
 Bahwa semua yang terbaik
 Terbaik untuk kita semua
 Menyerahlah untuk menang

No comments:

Post a Comment